Det finns många sätt att visa sitt företags bästa sida utåt. Ni kan närvara på branschevent, rekryteringsträffar, teknikmässor och mer. Alla tillfällen där era produkter eller tjänster är relevanta för situationen, är bra tillfällen att berätta om dem. Idrottsevent är också inte att förglömma! Ett cykelevent eller en cykeltävling för amatörer är utmärkt för att både uppmuntra hälsa och sprida ditt företags budskap.
Kanske kan du ta fram goodie bags i form av tygpåsar fyllda med nyttiga snacks och något som relaterar till företaget. Tygpåsar ger ett lite lyxigare och personligare uttryck än till exempel papperspåsar. Tygpåsar från Medtryck är eko-vänliga och hållbara, och kan designas med eller utan tryck och i färger som matchar ert företag. Den kanske största fördelen med snygga och slitstarka tygpåsar är att de kan användas länge! Det blir gratis marknadsföring i potentiellt många år framöver!
Låt dina medarbetare vara med
Ett fantastiskt initiativ från företagsledningen, är att stödja de som vill vara med på cykeleventet. Kanske kan företaget ”sponsra” (var noga med att kolla upp reglerna kring detta innan bara) med t-shirts, tygpåsar, mat och annat. Det ger en tydlig signal både internt och externt att ert företag bryr sig om medarbetarna och föreningslivet.
Uppmuntra medarbetare till att välja cykeln till vardags
Cykeln är inte bara intressant under event, tävlingar eller som marknadsföringsobjekt. Det är också ett perfekt sätt att ge medarbetarna optimala förutsättningar att hålla sig friska och glada. Att uppmuntra till att välja cykeln handlar inte om att ge bonusar till cyklister, eller straffa bilförare (många måste trots allt välja bilen). Men att till exempel sätta upp en säker och fin cykelparkering är en investering som nästan alltid uppskattas och är relativt enkel. Det gör dig som arbetsgivare och ditt företag mer attraktiva och visar att ni både värnar om de anställdas hälsa och klimatet.